قربانی : شکست تقصیر من بود و از همه عذرخواهی میکنم

 

بنا به درخواست مکرر شما هواداران عزیز، گفتگوی کوتاهی با سرمربی فوتبال امید البدر صورت داده تا سؤالات شما را از نظر آقای علیرضا قربانی جویا شویم.

آیا اطلاع کافی از تیم های شرکت کننده داشتید؟

قبل از اینکه به سؤال شما پاسخ بدهم می خواهم از تمام هواداران عزیز و دلسوز باشگاه بخاطر نتایج دور از انتظار تیم امید عذرخواهی کنم و اعلام کنم که این نتایج به هیچ وجه در شأن باشگاه البدر نبوده و نیست و اینجانب خودم را در کسب این نتایج مقصر میدانم و امیدوارم که شما هواداران پرشور با صبر و بردباری منتظر نتایج درخشان آینده باشید.

اما جواب سؤال شما: شناخت فنی نداشتم چون اطلاعی از نحوه تمرینات و زمان و مکان آن نداشتم ولی با اطلاع بودم که بیش از 50% نسبت به بازیهای مرحله قبل تغییر داشتند و بازیکنان غیربومی زیادی جذب کرده اند. در صورتی که ما فقط 2 بازیکن جدید به تیم اضافه کردیم و در عوض 2 بازیکن هم از دست دادیم. 

با توجه به اینکه ما از تعدادی بازیکن غیربومی استفاده کردیم آیا به نظر شما تیم خوبی بسته بودید؟

ما تیم را در خط دروازه-دفاع و هافبک خیلی خوب بستیم و یارگیری خیلی خوبی داشتیم ولی در خط حمله بنا به دلایلی نتوانستیم موفق باشیم. امیر حسین ترکی زاد مهاجم 5 گله ما در بازیهای امید شهرستان درست چند روز قبل از شروع بازیها از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و ما او را از دست دادیم. جمشید حیدری مهاجم و گلزن فصل قبل شاهین لنگه که با قرارداد هم امضاء کرده بود بنا به درخواست مسئولین باشگاه لغو قرارداد کرد و رفت. وحید دریگوند مهاجم ثابت بزرگسالان البدر در فصل قبل هم که مد نظر من بود نتوانست مشکل تحصیلش را حل کند و ما عملاً بدون مهاجم ماندیم. تنها مهاجم ما حسن ترکی مهاجم بومی ما بود که عملکرد بسیار ضعیفی در مسابقات داشت در مجموع ما تیم را با 7 بازیکن غیربومی و 13 بومی روانه مسابقات کردیم.

آیا نتایج برای شما قابل پیش بینی بوده؟

اصلاً این نتایج برای من و بچه ها قابل پیشبینی نبود و همه را شوکه کرد من میدانستم که بازیهای بسیار سختی داریم ولی امیدوار بودم که با کمی شانس صعود کنیم که نشد. بچه ها از نظر فنی خیلی خوب بازی می کردند فقط در گلزنی ناموفق بودند. به نظر من کمی بدشانسی و عدم دقت در ضربات آخر مهمترین عوامل این شکستها بود. نبودن یک مهاجم تمام کنند کاملاً محسوس بود. البته کاپیتان و مهره تأثیرگذار تیم الیاس محمدیان که یکباره و به دلیل مسایل مالی تیم را ترک کرد و به گشه تیم رقیب ما پیوست هم بی تاثیر نبود.

آیا فکر نمی کنید که حضور همزمان شما در چند رده عامل مؤثر این شکست بوده باشد؟

از نظر فنی نه – اصلاً ، اتفاقاً حضور من در بزرگسالان باعث شد تا 8 بازیکن تیم امید در تمرینات بزرگسالان شرکت کنند و کسب تجربه کنند. چیزی که سالهای قبل برای بازیکنان جوان البدر یک رویا بود، ولی از نظر روحی روانی بی تأثیر نبود خصوصاً همزمانی مسابقه اول بزرگسالان و امید در یک روز تمرکز من و بچه ها را به هم ریخت و در همان بازی اول و شکست اول شیرازه تیم را به هم ریخت.

آیا با رغبت با تیم بزرگسالان همکاری می کنید یا اینکه از سوی باشگاه این مسئولیت علی رغم میلتان به شما ابلاغ شده؟

صد در صد شک نکنید که با میل و عشق و علاقه همکاری با بزرگسالان را قبول کردم و هیچ اجباری نبوده. اصولاً من وقتی کاری را دوست نداشته باشم انجام نمی دهم و با کسی هم تعارف ندارم.

من اگر یادتان باشد در اسفند سال گذشته همزمان سرمربی تیمهای پایه بودم و سرمربی تیم بزرگسالان در مسابقات جام فرهاد جناح هم بودم که خوشبختانه در 4 رده پایه قهرمان شدیم و در مسابقات جام فرهاد هم به قهرمانی رسیدیم و هیچ اتفاق بدی نیفتاد. یکماه بعد هم در رده نوجوانان چهارم شدیم و قهرمان نونهالان شدیم. پس کار در چند رده برای من عادی است و نمی تواند زیاد در مسائل فنی تأثیر گذار باشد. من از سال 80 در باشگاههای برق شیراز و مخابرات هم در چند رده همزمان کار کردم.

نتایج تیم امید یک اتفاق تلخ بود که انشاءالله دیگر رخ نمی دهد.

در صورتی که بخواهید با یکی از رده های (پایه ، امید، بزرگسال) همکاری کنید ، کدام را انتخاب میکنید.

 من تمام رده هایی را که در این دو سال کار کردم را دوست دارم چون برای لحظه لحظه و ثانیه به ثانیه آن زحمت کشیدم و برایم سخت است که یکی را انتخاب کنم. مثل این است که از یک پدر پیر بپرسید کدامیک از بچه هایت را دوست داری و انتخاب می کنی تا فرزندت باشد.

و اما حرف آخر

من از شما هواداران عزیز تقاضا دارم  در تیمهای پایه قبل از هر نتیجه ای به سازندگی مربیان نگاه کنید.

ببینید اگر منه مربی (قربانی) ریشه و اساس باشگاه (تیمهای پایه) را محکم و قوی ساخته ام من را حمایت کنید. وگرنه حق با شماست ،صبر و بردباری شما انگیزه مرا چند برابر می کند.

شما در آینده خیلی نزدیک بازیکنانی را در ترکیب تیم بزرگسالان میبینید که همین چند روز پیش در ترکیب تیم امید بازی کردند و اتفاقاً نیروی بومی هم بودند و 4 بازی را باختند ولی با کوله باری از تجربه از مسابقات برگشتند باز هم از شما هواداران عزیز و محترم بخاطر نتایج تلخ امید عذرخواهی می کنم.

منتظر نتایج درخشان تیمهای پایه در آینده باشید.