شادی صعود و کابوس حذف در شهرآورد فردا

 

 در طول تاریخ 34 ساله جام حذفی فوتبال ایران، هیچ‌گاه مرحله یک چهارم نهایی آن به اندازه‌ای که در این فصل برای هواداران 2 تیم پرطرفدار فوتبال ایران اهمیت پیدا کرده، مهم نبوده است، چرا که برای اولین بار فقط یکی از 2 تیم استقلال و پرسپولیس شانس حضور در نیمه‌نهایی جام حذفی را پیدا خواهد کرد؛ اتفاقی که می‌تواند شهرآورد 73 را به یکی از دیدنی‌ترین شهرآوردهای تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند.

این برای سومین باری است که استقلال و پرسپولیس در چارچوب جام حذفی به مصاف هم می‌روند. از آخرین رویارویی آنها که اتفاقا یکی از پرتماشاگرترین فینال‌های جام حذفی بود 12 سال می‌گذرد. در آن بازی که 20 تیرماه 1378 برگزار شد سرخپوشان با گل‌های مهدی هاشمی‌نسب (12) و افشین پیروانی (85) در مقابل تک‌گلی که سهراب بختیاری‌زاده (50) به ثمر رساند استقلال را شکست دادند و قهرمانی را جشن گرفتند.نخستین دیدار استقلال و پرسپولیس در جام حذفی هم به روز جمعه 19 اسفندماه 1367 برمی‌گردد که دو تیم در پایان 120 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل دست یافتند، اما پرسپولیس در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 4بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

حالا باید دید استقلالی‌ها می‌توانند انتقام آن 2شکست را از پرسپولیس بگیرند یا این پرسپولیس خواهد بود که پیروز مطلق شهرآوردهای جام حذفی باقی خواهد ماند؟

نکته جالب دیگر این‌که تا پیش از این 4 بار شهرآورد پایتخت در ماه آذر برگزار شده که پیروزی به نام پرسپولیس ثبت‌شده و یک بار هم 2تیم به تساوی رضایت داده‌اند. به این ترتیب علاوه بر این‌که قرمزها در جام حذفی به استقلال نباخته‌اند در ماه آذر هم مقابل این تیم شکستی را تجربه نکرده‌اند.