شادی استقلال و کابوس پرسپولیس

 دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی در حضور ۸۰ هزار تماشاگر آغاز شد که در نهایت آبی‌پوشان پایتخت با سه گل پرسپولیس قهرمان دور گذشته را شکست دادند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

نیمه نخست این بازی گلی در بر نداشت هرچند دو تیم صاحب موقعیت‌هایی شدند.

پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد و در دقیقه 2 یک موقعیت خوب نصیبش شد ولی نتیجه‌ای نداشت.

استقلال در دقایق 16 و 28 فرصت داشت تا به گل برسد اما این طور نشد. در دقیقه 33 فرهاد مجیدی پس از یک حرکت تکنیکی در محوطه جریمه صاحب یک موقعیت گلزنی و لحظاتی بعد نقش بر زمین شد اما هدایت ممبینی داور این دیدار این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.

جدی‌ترین موقعیت استقلال دقیقه 37 بود که آرش برهانی توپ را به تیر دروازه زد. در دقیقه 40 هم اولادی شوت محکمی را روانه دروازه استقلال کرد.

در نیمه دوم دقیقه 62 کریمی پس از ورود به محوطه جریمه می‌توانست دروازه آبی‌پوشان را باز کند اما توپ را به بالای دروازه فرستاد.

دقیقه 68 نوبت به شریفات بازیکن استقلال رسید این بازیکن پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شد در جالی که کمک داور اعلام آفساید نکرده بود با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

در دقیقه 80 حرکت انفرادی غلامرضا رضایی در عرض محوطه جریمه با خطای استقلالی‌ها متوقف شد و ضربه آزاد علی کریمی را رحمتی دفع کرد.

اما در نیمه اول وقت‌های اضافی و دقیقه 95 مجتبی جباری با پاس زیبای امیرآبادی گل استقلال را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد اشتباه عجیب حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس و در ادامه خطای عجیب بازیکن پرسپولیس روی فرهاد مجیدی استقلال را صاحب پنالتی کرد که مجتبی جباری گل دوم خودش و استقلال را به ثمر رساند.

در وقت‌های اضافه نیمه دوم هم شریفات با به ثمر رساندن گل سوم کار را تمام کرد.