گفتگوی با مدیرعامل باشگاه البدر آقای حسن آذری

پس از مدتها که مدیرعامل باشگاه البدر از دوربین هواداران باشگاه دور مانده بود بالاخره کانون هواداران به سراغ آقای آذری می رود و با توجه به رویداد بزرگ جهان  فوتبال آنهم جام جهانی 2010 از مدیرعامل باشگاه می پرسد . صحبت های جالب و خواندنی مدیر عامل را می توانید در ادامه مطلب دنبال کنید : 

 

 

س: آقای آذری پس از سلام و خسته نباشید با توجه به مشغله کاری آیا شما مسابقات جام جهانی 2010 را کاملاً پیگیری میکنید.؟

ج : البته ، مگر میشود مدیرعامل یک باشگاه ورزشی این رویداد بزرگ و جهانی فوتبال با حضور تیمهای قدر دنیا را از نزدیک نبید.

س : آقای آذری می تونید تا اینجا که مسابقات را دنبال نموده اید آیا ویژگی و یا شاخصی نظر شما را جلب نموده ؟

ج : بله

س : در کدام بازی ؟

ج : هلند و دانمارک

س : می توانید توضیح بدهید؟

ج : دو تیم هلند و دانمارک نود دقیقه جنگیدند و یک مبارزه و رقابت زیبای ورزشی به نمایش گذاشتند ولی بعد از بازی با توجه به اینکه دانمارک 2 گل از هلند دریافت کرده بود همه بازیکنان دانمارک در دایره وسط قرار گرفته و یکی از شگفتیهای جام برای میلیونها بیننده تلویزیونهای دنیا به نمایش گذاشتند و آنهم فرهنگ و ارزش یک رویداد بزرگ ورزشی بود. بازیکنان دو تیم با گرمی دست همدیگر را فشار دادند ، همدیگر را در آغوش کشیدند و نود دقیقه مبارزه و رقابت ورزشی با سوت داور تمام شده تلقی کردند به سمت داور رفته و به داور خسته نباشید گفتند و سپس به سمت مربیان هلند رفتند که این موضوع یک نمایش فرهنگ ورزشی بود در همه جوامع بشری باشگاهها کلمه فرهنگ و ارتباط ، صمیمیت و دوست داشتن که همانا شعار المپیادها و جام جهانی و جام ملتهاست بعنوان یک شعار عملی در اساسنامه خود گنجانده اند.

س : با توجه به ارزش فرهنگ در سوال قبلی و نمود فرهنگ و ارزش ورزش در بازی هلند و دانمارک در رابطه با لیگهایی که در کشور خودمان برگزار میشود ، چه نظری دارید ؟

ج : امروزه ورزش در دنیا جایگاه فرهنگی خود تا حدودی نسبت به دهه قبل مخصوصاً در رشته پرطرفدار فوتبال پیدا کرده است و در اکثر کشورها خانواده ها با امنیت خاطر در استادیومهای ورزشی حاضر می شوند و از تماشای فوتبال لذت میبرند. در فوتبال ما هم بایستی تحول اساسی در برخوردها حاصل شود و بازیکنان وقتی به میدان ورزش قدم می گذارند و در یک رقابت ورزشی قرار می گیرند بایستی جوانمردانه باز کنند و تکنیکها (تکنیک فرد) و تاکتیکها (برنامه مربی) تواماٌ به نمایش بگذارند . و نود دقیقه یک فوتبال علمی به نمایش بگذارند ، بعد از بازی هم (در هر شرایط) به داور احترام بگذارند و بازیکنان همدیگر را صمیمانه در آغوش بگیرند و جایگاه فرهنگ و ارزش ورزشی بالاتر از حرکت فیزیکی ورزش بدانند. خلاصه باید تلاش شود با سوت داور ، همه عوامل بازیکنان ، مربیان ، باشگاهداران و کانون هواداران بازی فیزیکی و حرکتی را تمام شده تلقی کنند و اگر در جای نقصی مشاهده شود به صورت منطقی توسط کارشناسان مربوطه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و آنالیز شود و نتایج کارشناسی شده را به اطلاع عموم از طریق روزنامه های ورزشی  ، رسانه های جمعی برسد. و از برخوردهای فیزیکی بعد از بازی  (برخورد بازیکن با بازیکن ، برخورد بازیکن با داور ، برخورد و تضاد بین مربیان ، برخورد و تشنج محسوس بین هواداران) جداً بایستی به صورت نمادین و ایجاد فرهنگ و ارزش ،جایگاه خود را در لیگهای ورزشی در همه ی سطوح پیدا کند.

 

س : خب از جام جهانی که بگذریم  باشگاه البدر از ابتدای سال جدید تا کنون چه فعالیتها و عنوانهای کسب نموده ؟

ج : در ابتدای سال ، نوروز 89 در جام مهندس فرهاد قادری که در بخش جناح از شهرستان بستک با حضور 16 تیم قدر منقطه برگزار شد شرکت داشتیم که توانستیم به فینال مسابقات راه یابیم و با غلبه بر تیم پاس بندرلنگه که یکی از تیم های مطرح شهرستان می باشد به مقام نخست و کسب جام قهرمانی نایل شدیم. علاوه بر این تیم کاراته سبک شوتوکان SKI با مربیگری مطرح و بسیار خوب آقای صابری از بین 14 استان در مسابقات قهرمان قهرمانان در دو بخش برادران و خواهران به مقام قهرمانی رسیدیم . تیم اسکیت البدر در منطقه 4 کشور در یزد به مقام دوم دست یافت و مدالهای طلا و نقره و برنز مسابقات کسب و جام دومی برای باشگاه به ارمغان آورد. و در رشته های دیگر فعالیتهای چشمگیری بوده که در سایت باشگاه البدر به اطلاع هواداران و علاقمندان به امر ورزش رسیده .

س : آقای آذری از زمین چمن طبیعی و مصنوعی مجموعه البدر بگوئید تا کجای کار پیش رفته ؟

ج : در مورد زمین چمن باید بگویم که چمن طبیعی آن از نوع بسیار عالی و با زیر ساخت و کیفیت مطلوب با نظارت و مهندسی آقای علی اسماعیلی و عارف بحری اعضای محترم هیئت مدیره به اتمام رسیده و فنس کشی آن در حال انجام است علاوه بر این به خاطر پر کردن جلسات تمرین بچه های مدرسه فوتبال ، نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، تیم البدرنوین و تمرینات تیم البدر که بایستی خود را برای شرکت در لیگ 2 کشور و یا لیگ برتر استان آماده کند هیئت مدیره را بر آن داشت که در صدد ایجاد یک زمین چمن مصنوعی با کیفیت عالی در کنار زمین چمن طبیعی باشد که ان شاءالله امیدواریم با هماهنگی لازم و همکاری و مساعدت مسئولین منطقه و مسئولین استان این امر مهم حاصل شود و در آینده شاهد رشد و بالندگی امیدهای آینده این شهرستان و استان هرمزگان در سطح کشور باشیم.

 

س : با توجه به اینکه در جلسه ی اخیر آسیا ویژن شرکت داشتید چه اهداف و نتایجی دنبال شد ؟

ج : جلسه ی آسیا ویژن با حضور نماینده ایران در مالزی و نماینده آسیا ویژن با حضور مسئولین استان جناب آقای محمدی اصل مدیرکل محترم تربیت بدنی و جناب آقای باقری معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل تربیت بدنی و با حضور فرماندار محترم شهرستان بندرعباس و هئیت فوتبال استان و جمع کثیری از مسئولین باشگاهها و هیئت های ورزشی و کارشناسان ذی ربط در مرکز استان تشکیل گردید. نتایج حاصل از این جلسات این بود که آسیا ویژن فعالیتهای ورزشی در یک سال اخیر در استان هرمزگان از رشد و توسعه ی بسیار خوبی برخوردار بوده و قابلیت و شایستگی حضور در آسیا زیر نظر AFC را دارد بدین لحاظ از کلیه باشگاه های ورزشی که درنظر دارند در طرح آسیا ویژن شرکت کنند خواسته شد که نسبت به ساختار اداری و تشکیلاتی باشگاه با برنامه ریزی منظم اقدام کنند.

س : میشه برنامه های که در جلسه به آن اشاره شد را به صورت تیتر وار بیان کنید ؟

ج : بله . 1- در رشد و ارتقاء سطح علمی و دانش فوتبال تلاش نمایند . 2- باشگاهها باید به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته عمل کنند. 3- در کلیه ی رده های سنی مخصوصاً رده های پایه به صورت علمی و زیر نظر کارشناسان و مربیان مجرب تمرینات انجام گیرد . 4- روش علمی و سازمان یافته جایگزین روش سنتی شود. 5- کلیه باشگاههای ورزشی باید دارای مدارک قابل قبول از نظر اداری و ساختاری باشند. 6- از نظر فیزیکی باید باشگاهها داراری تشکیلاتی اداری و ساختمانی و زمینهای چمن باشند. 7- باشگاههای ورزشی باید بصورت خصوصی اداره شوند و مسئولین باشگاهها و باشگاهداران و مجموعه دست اندرکار موسسه ورزشی باید بدنبال جذب اسپانسر و سرمایه گذاری منطقی و دراز مدت باشند.

  

س : خب آقای آذری در آخر بطور خلاصه چه رهنمود و انتظاری از مجموعه هواداران دارید ؟

ج : حقیقتاً با عنایت به اینکه هیئت موسسین باشگاه در جهت سرمایه گذاری و روند رو به رشد همه ی رشته های ورزشی اعم از فوتبال ، بسکتبال ، والیبال ، تنیس ، اسکیت ، کاراته در سبک های شوتوکان و کیو کوشین پشتیبانی  و حمایت کامل دارند باید تشکر کرد . از کلیه ی هواداران باشگاه بخصوص کانون هواداران و اولیاء ورزشکاران و علاقه مندان به امر پیشبرد ورزش در شهر بندرکنگ و شهرستان بندرلنگه تقاضا دارم که نظرات و پیشنهادات خود را به آدرس Azari@albadr.ir   ایمیل کنند. و این مدیریت که واقعاً با اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت با مصوبات هیئت مدیره باشگاه در جهت رشد و شکوفایی استعدادها ورزشی در کلیه ی رشته ها و در همه ی سنین در دو بخش آقایان و بانوان را دارد ، یاری نمایید . و از هرگونه مساعدت فکری، مالی و معنوی در این راستا دریغ نفرمائید.