مصاحبه :

ابوالحسنی در مصاحبه با کانون هواداران البدر :هدف ما قهرمانی و صعود به لیگ برتر بسکتبال باشگاههای کشور است.  

به بهانه حضور رئیس کمیته استعداد یابی کشور در شهر کنگ و سپردن سکان مربیگری تیم بسکتبال باشگاه به جناب آقای وحید ابوالحسنی که خود از جمله مفاخر ورزش بسکتبال بوده و کارشناس رسمی بسکتبال در صدا و سیما میباشند، مصاحبه ای را با ایشان در خصوص کم و کیف بسکتبال باشگاه انجام داده ایم که توجه شما علاقمندان به اخبار دنیای توپ و تور را به آن جلب مینمائیم. مصاحبه کامل در ادامه مطلب بخوانید

ضمن عرض سلام و خسته نباشید آقای ابوالحسنی لطفاً شرح مختصری از بسکتبال البدر و  اردوی تیم در تهران را برای ما بازگو نمائید؟

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما .... همانطور که مستحضر هستید ما پس از اینکه افتخار مسئولیت سرمربی گری تیم البدر را احراز نمودم و پس از آنکه از اوایل تیرماه با هدف حضوری قدرتمند در مسابقات لیگ دسته اول کشور شروع به انتخاب نفرات مورد نیاز نمودم.

در اواخر تیرماه اولین جلسه تمرین خود را با نفرات جذب شده مورد اجرا گذاشتیم. پس از حدود یک ماه تمرین یک اردوی 8 روزه را در تهران برگزار کردیم و در صدد بودیم با بازی کردن در مقابل تیم های بزرگ به نقاط قوت و نقاط ضعف تیم خود و هماهنگی مورد نظر دست بیابیم. نفرات جدیدی را در پستهایی که در آن با مشکل روبرو هستیم جذب کرده و دیگر اینکه با قرار دادن بازیکنان در شرایط مسابقه سخت به اصطلاح ترس و اضطراب ناشی از مسابقه را از آن بگیریم. در این اردو ما سه مسابقه به ترتیب با تیمهای آرارات (از باشگاههای ریشه دار و قدرتمند کشور) ، تیم ملی دانشجویان (اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا)و تیم ملی جوانان ایران (اعزامی به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا) برگزار کردیم. سیاست و استراتژی ما نیز همین بود که بتوانیم تیم بسکتبال البدر را با تیمهای قدرتمند بسکتبال ایران روبرو کنیم ، ما در همین ابتدای کار به دنبال کسب پیروزی نبودیم بلکه ما مصمم بودیم اعتماد به نفس بازیکنان را بالا برده و اصطلاحاً ترس و استرس را از آنها بگیریم ضمناً موفق شویم تا در مسابقات رسمی نتایج خوبی بگیریم.

ما در این اردو فهمیدیم که در موقعیت های یک و دو مشکل داریم و تلاش کردیم با جذب نفرات جدید این مشکل را تا حدی حل کنیم در وضعیت یک با استخدام آرین قره بیگلو در موقعیت پنج با جذب آقای سیامک ویسی که از جمله بازیکنان اسبق  تیم ملی نیز می باشند مشکلات فنی خود را تا حدودی مرتفع نمودیم اما باید به این نکته اشاره داشته باشیم که هنوز کمبود ما در زمینه استخدام یک بازیکن وضعیت پنج مرتفع نگردیده است.

آیا به هدف اصلی خود در این اردو دست پیدا کریده اید ؟

یکی از مهمترین اهداف ما در اردوی تدارکاتی به خدمت گرفتن آقای سیامک ویسی بازیکن ارزشمند تیم ملی بسکتبال ایران بود که سال پیش در تیم کردستان حضور داشت و سابقه حضور فعالانه را در تیم های ملی الف و ب را دارد ، خیلی خوشحال هستیم که این بازیکن را جذب کردیم . او انصافاً بازیکن بزرگ و با اخلاقی است.

چقدر طول میکشد تا لیست نهایی خود را اعلام کنید ؟

ما به رغم پیش بینی های که میشد در زمان قانونی اعلام 12 نفر که تا پایان این هفته بوده است 12 بازیکن خود را انتخاب خواهیم کرد اگرچه هم اکنون نیز بیش از 10 نفر انتخاب شده اند و بازیکنانی که روزهای آینده انتخاب خواهند شد در زمره بازیکنانی هستند که نیاز ما را در ناحیه بازی سنتر و ناحیه 5 برطرف خواهند کرد.

هم اکنون با توجه به اینکه یک ماه دیگر به شروع مسابقات باقی مانده تیم از چند درصد آمادگی برخوردار است ؟

خدمت شما عرض کنم که یک تیم بسکتبال با یک ماه تمرین و بستن یک تیم که دورخیز مناسبی برای کسب عنوان قهرمانی و حضور در لیگ برتر بسکتبال کشور را در سال جاری دارد واقعاً کار دشواری است. ما نیز مانند دیگر تیم ها و حتی زودتر از بقیه تیمها شروع کرده ایم به جذب نفرات مورد نیاز خود و تا این لحظه که خدمت شما هستیم هیچ تیمی نه تنها بازی تدارکاتی انجام نداده بلکه حتی لیست 12 نفره خود را نیز تکمیل نکرده است اما ما خوب شروع کردیم و من جا دارد از مسئولان و مدیران ارشد باشگاه تشکر کنم و یک تشکر ویژه از کلیه مردم بندرکنگ و لنگه و در انتها از آقای فیصل فرهانیان مدیر فنی و آقای محمد بحری سرپرست تیم ، آقای محمد پای توران کاپیتان تیم و کلیه بازیکنان تیم البدر بندرکنگ که بسیار ما را کمک کردند تا بتوانیم نیروهای موردنظر خود را جذب کنیم و با قدرت به تمرین بپردازیم.

با توجه به شناختی که به بسکتبال کشور دارید وضعیت حریفان ما را چگونه ارزیابی می کنید و جایگاه ما را در مقایسه با رقیبان چگونه می بینید ؟

در لیگ دسته یک بسکتبال کشور اصولاً سه تیپ مدیران عاملی هستند که در بسکتبال کشور سرمایه گذاری کرده اند . تیم های فرم A که در حقیقت تیم های پر امکانی هستند که در مسابقات حضور داشته و از اسپانسرهای بسیار خوبی برخوردار هستند و به لحاظ منابع مالی و انسانی نفرات بهتری را مورد استخدام قرار می دهند و مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. فرم B که ما نیز در این گروه قرار داریم و از تیم های درجه 2 به لحاظ مالی هستند و گروه C که تیمهای هستند که با مبالغ اندک به جذب مربی و بازیکن پرداخته اند ما در میانه جدول سرمایه گذاری ، اسپانسریسمز علاقه مند به توسعه بسکتبال هستیم .

به نظر شما با توجه به پتانسیل موجود ما می توانیم از لحاظ نتیجه گیری به تیم های گروه A برسیم ؟

خدمت شما همکار گرامی عرض کنم که همه چیز به سعی و کوشش ، دوستی و وفاداری و از همه مهمتر همکاری بستگی دارد . در طول یک ماه گذشته که از عمر تاسیس این تیم در لیگ دسته یک کشوری میگذرد صمیمانه عرض می کنم همکاری بسیار ارزشمندی از طرف مسئولین باشگاه محترم باشگاه و کلیه اعضای تیم ، کادر مدیران و کادر فنی معمول شده و جای تقدیر و تشکر دارد . من فکر میکنم شرایط بسیار دشواری را بچه ها با بالا بودن درجه حرارات و رطوبت تحمل می کنند و اینکه مجبور هستند روزی دو نوبت تمرین کنند و از نظر امکانات تفریحی در این شهر دارای کمبودهای فراوانی هستند و از نظر روحی مشکلات زیادی پیدا کرده اند . با توجه به اینکه از فضای خانواده خود به کلی دور می باشند . شهریت اینجا خیلی کم تحرک و کم سر و صدا بوده و جمله اینها مشکلات ما است که باعث عزم جزم شده ما گردیده تا با تأسی به روح قانون و استفاده از نجابت و اخلاق حسنه همه مردم شهر بتوانیم از نا ممکن ، ممکن بسازیم . ما شاهد هستیم که تا ساعاتی از نیمه شب علاقه مندان به بسکتبال در سالن حضور دارنذ و با ما همراهی می کنند و این ها همه خصایل نیکو و بسیار انسانی مردمانی هست که ما در این شهر آنها را با خود پشتیبان میبینیم . از فعل نشد با تمامی مطالبی که عرض کردم می توانیم به عمل شدن برسیم و مصمم هستیم که نتایج خوبی را بگیریم هرچند که زمان با ما یار نبوده و ما زمان بسیار اندکی را دارا هستیم. ای کاش از اول سال موقعیت اینچنین رقم می خورد و ما 6 ماه بیشتر از این وقت داشتیم اما من این نوید را به مردم خوب کنگ و لنگه می دهم که با همکاری مسئولان محترم باشگاه البدر و خصوصاً مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره محترم باشگاه خصوصاً حمایتهای برادر عزیزم آقای بدر دریابان به پیشرفتهای بسیار خوبی در عرصه توسعه بسکتبال در این شهر دست پیدا نمائیم.

سخن پایانی ؟

من در انتها صمیمانه تشکر میکنم از آقای بدر دریابان ، حسن آذری ، محمد بحری و محمد پایتوران چهار عزیزی که رئوس مربع پیروزی هستند و نقش بسزایی در تاسیس این تیم داشتند. هر چند که تلاشها و همکاری های ارزشمند جناب آقای فیصل فرهانیان مدیرفنی باشگاه نیز جای تقدیر و تشکر دارد و از شما و همکاران محترمتان نیز تشکر میکنم و افتخار میکنم که بنده افتخار همکاری با شما را دارم . افتخار من این است که سالها بعنوان یک مربی بسکتبال در کشور عزیزمان "ایران" فعالیت کرده ام و به شما قول می دهم که بسکتبال این ورزش مفرح و دانشگاهی را در بندرکنک به جایگاه واقعی اش برسانیم.