ما و نمایندگان ورزشی شهر ما

 عبدالله فریدی - یکی از بارزترین پدیده های اجتماعی که نقش مهم در ایجاد همبستگی و همدلی در بین اقشار مختلف را ایفاء می کند ورزش و رقابتهای مربوط به آن است. در ابعاد وسیع مسئله هنگامی که یک تیم ورزشی از کشوری "مثلاً کشور عزیزمان ایران" در مقابل حریفی از کشور دیگری قرار میگیرد این همبستگی و خواست قلبی برای پیروزی ورزشکاران ، هموطن نمود بیشتری پیدا می کند که این موضوع بخاطر حسن وطن دوستی مردم ما امری طبیعی می باشدو اگر خلاف این باشد جای تعجب دارد . اما در ابعاد کوچکتر مسئله همین خواست و همبستگی با وسعتی کمتر وجود دارد. مثلاً وقتی ورزشکاران و یا نمایندگان ورزشی در یک شهر در مقابل حریفی از شهر دیگر قرار می گیرند اهالی ورزش دوست هر شهر از ورزشکاران همشهری خود حمایت می کنند. اما جالب و از جهتی عجیب است که بعضی ها نه تنها حمایتی از نمایندگان ورزشی شهر و دیار خود نمی کنند بلکه برعکس و معمولاً دور از چشم اغیار اراده و خواست قلبی خود را مبنی بر عدم موفقیت نمایندگان ورزشی شهر خود ابراز می کنند! 

البته حقیر این مسئله را قبلاً در زمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری هم به عینه دیده ام ، دلیلش را هر کسی می تواند از دید خود تفسیر کند اما مطمئناً دلیلی عقلانی و منطقی برای این کار وجود ندارد. اگر بپذیریم که نمایندگان هر شهر "نمایندگان ورزشی ، فرهنگی ، هنری و غیره " هم در ریشه لغوی و هم در واقعیت امر نماد یک شهر به حساب می آیند شاید در نگرش ما در این خصوص تغییری ایجاد شود. البته آدمی مختار استکه هر گونه دوست داردو هر تصمیم که می خواهد بیندیشد اما بعضی از مسائل و حقایق انکار ناپذیر است حال ما هر گونه که خواهیم تعبیر و تفسیر کنیم . هر گاه یک گروه ورزشی از شهر ما به هر نام در رقابتهای رسمی و حتی غیر رسمی در مقابل حریفی از شهری دیگر قرار می گیرد لااقل در آن رقابت خاص نماینده شهر ما به حساب می آیند در این شکی نکنید چون داشتن دیدگاهی غیر اصولی در باب این موضوع در واقعیت این مسئله تغییری ایجاد نمی کند. پس چه بهتر که واقعیتها را آنگونه که هست بپذیریم مخصوصاً اینکه وقوع و وجود این واقعیتها برای ما و شهر و دیارمان منشاء اثرات مثبت باشد.  

در پایان برای جوانان شهر و دیارمان آرزوی توفیق و پیروزی در عرصه های مختلف "ورزشی ، فرهنگی ،هنری ، تحصیلی و ... " را داریم . به امید اتحاد و یکدلی اهالی شهر بندرکنگ خصوصاً ورزش دوستان .