مصاحبه با علیرضا قربانی سرمربی تیم های پایه مدرسه فوتبال البدر

 بعد از صعود مقتدرانه تیم نونهالان البدر به مرحله نهایی زیرگروه دسته اول کشور به سراغ سرمربی این تیم رفتیم تا حرفهایش را در مورد این بازی ها بدانیم.  

س- احساس خودتون رو ازکسب این نتیجه چگونه بیان میکنید؟  

قبل ازاینکه به سئوال شماپاسخ دهم لازم است که این موفقیت بزرگ وبا ارزش رابه جامعه ورزش شهرستان و استان هرمزگان بخصوص خانواده بزرگ البدر تبریک بگویم . بچه ها کاری کردند که هیچ کس فکرش را هم نمیکرد. با توجه به شناخت و تجربه ای که از مسابقات کشوری نونهالان داشتم صعود کار خیلی سخت و دشواری بود آنهم مقابل تیمهایی که از نظر قوای جسمانی و فیزیک بدنی ، تجربه بالاترند.  ولی به لطف خدا شیر بچه های ا لبدر تمام معادلات را بر هم زدند و ثابت کردند غیرممکن ها هم ممکن میشود.  

 

این با ارزشترین پاداشی بود که در این 20سالی که در فوتبال چه بعنوان مربی وچه بعنوان بازیکن بودم گرفتم. فقط خدا میداند که چه سختیهایی در این 3سال کشیدم از تمرین روی موزاییک درباشگاه بدنسازی تا تمرین های سخت و طاقت فرسا درگرمای شهر کنگ در زمین خاکی. ولی مطمئن بودم با تلاش و پشتکار بچه ها و حمایت مسئولین روزی نتیجه خواهد داد. من در ذهنم روزهایی را مرور میکنم که این بچه ها برای فراگیری آموزشهای علمی فوتبال نهایت تلاش خود را میکردند. من در ذهنم روزهایی را مرور میکنم که 8 گل از بندرعباس خوردیم- 4گل ازقشم-3 گل از توانیر و شکستهای دیگر.

با مرور کردن این افکار است که این موفقیت برایم شیرین تر از عسل است. البته نباید زحمات هیئت مدیره-مدیرعامل وموسس باشگاه را نادیده گرفت.تمام امکانات لازم برای کسب موفقیت فراهم بود. 

س- آیا از تیمهای همگروه خود شناخت کافی داشتید ؟

بله قبلا که سرمربی تیمهای شیرازی بودم با زاهدان و صبا و مس بازی کرده بودیم تیهای شیرازی راهم مثل کف دستم میشناختم پس با سبک و نوع بازی آنها کاملا آشنا بودم فقط یکسری اطلاعات جزئی درباره تیمهای جدیدشان و بازیکنان می خواستم که درروزاول بازیهابدست آوردم. 

 

س- از بازی اولتان بگویید ؟

  ما در اولین بازی مقابل مهر زاهدان قرار گرفتیم که بچه ها در طول بازی یک لحظه هم عقب نشینی نکردند و تا آخرین دقیقه صاحب موقعیت بودند. 3 توپ بچه ها به تیر دروازه برخورد کرد و چند موقعیت دیگر هم از دست دادند ولی چون بازی یک-یک مساوی شد نمایندۀ فدراسیون گفت: باید پنالتی بزنید تا اگر روز آخر کار به تفاضل و بازی رودررو کشید برنده مشخص شود که ما با درخشش فواد بحری که 3پنالتی گرفت بازی را بردیم . 

 

س- بازی مقابل سپاهان شیراز تیم شهرتان چگونه  بود؟

بدون شک مهمترین بازی دوران مربیگری ام بود. این برد کاملآحساب شده وتاکتیکی بود. شناخت کافی از تیم سپاهان داشتم و به نقاط ضعف و قوتش آگاه بودم . از آنجایی که میدانستم مربیان سپاهان هم  بازیکنان تاثیرگذار ما را آنالیز کرده و برای مهار آنها برنامه ریزی کرده بودند من با چند تغییر در نفرات وشیوه بازی، تمام معادلات حریف را برهم زدم. بچه هادرشروع بادوندگی زیاد حریف را خسته کردند و سپس بافرستادن نفرات اصلی به زمین آنها راشوکه کردیم .هرسه گل ما را بازیکنان تعویضی بثمر رساندند. 

س-بازی آخر برای شما تشریفاتی بود ؟

از نظر نتیجه بله چون صعودمان قطعی شده بود ،ولی فوتبال نه .چون ما مصمم بودیم تا از حیثیت البدر و فوتبال هرمزگان دفاع  کنیم . تیم مس رفسنجان چندین سال است در مسابقات کشوری حضور فعال دارد و تیم باتجربه ایست و آمده بود تا با شکست دادن البدر قدرت خود را به رخ همه بکشد .  ما با اینکه در این بازی از 4بازیکن ذخیره از ابتدا استفاده کردیم توانستیم تیم خوب مس را متوقف کنیم. نیمه اول بازی بچه ها کمی سردرگم بودند و با یک گل عقب افتادند اما بین دو نیمه با گوشزد کردن نقاط ضعف و قوت مس به بچه ها و انجام  4 تعویض نیمه دوم را کاملا طوفانی آغاز کردند. تیم مس 2مهاجم خطرناک داشت که هردو نفر را از کار انداختیم ولی دفاع کندی داشت که بچه ها بخوبی دستورات من را پیاده کردند و با ارسال چند پاس عمقی در دقیقه 17 بازی توسط ولید بغیاز به گل رسیدند و چندین موقعیت تک به تک هم از دست دادند در نهایت این بازی 1-1 مساوی شد و البدر با شایستگی و بدون شکست به مرحله نهایی صعود کرد. 

س- مرحله نهایی کی شروع میشود و برنامه تان تا آن زمان چیست ؟

نمیدانم احتمالا بعد از امتحانات. متاسفانه با شروع امتحانات نوبت آخر به ناچار تمرینات را تا 15 خرداد تعطیل کردیم که این موضوع به تیم ضربه بزرگی میزند . امیدوارم که بعد از امتحانات تا شروع مرحله نهایی فرصت کافی برای بازسازی و رفع نقاط ضعف داشته باشیم. مطمئنا" در مرحله بعد کارمان خیلی دشوارتر است چون تمام تیمها در گروه خود اول یا دوم شدند .  

س- از چند بازیکن کمکی استفاده کردید ؟

ما در مجموع 28 بازیکن اعزام کردیم  که 22بازیکن حاصل مدرسه فوتبال البدر- 3بازیکن از تیم پاس – 2بازیکن هرمز و یک بازیکن از تیم دریانوردان مجموعا" 6 بازیکن کمکی داشتیم و خوشبختانه 23 بازیکن در این مرحله از مسابقات بازی کردند .  

س- همکارانتان در این مسابقات چه کسانی بودند؟

اول باید از زحمات یحیی ابراهیم بصری سرپرست پرتلاش تیم تشکر ویژه ای داشته باشم او لحظه به لحظه در کنار من بود و تمام نیازهای تیم را با صبر و بردباری برطرف کرد دیگر همکاران من رضا دهقان – یاسراسماعیلی و عادل بوشهری بودند . پزشک تیم هم علی ایرانی بود ضمن اینکه حاجی محمد علی آشپز تیم بود که از همگی سپاسگذارم . 

س- به نظر شما مهمترین عامل  این موفقیت چیست؟

کسب یک افتخار به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها اتحاد و همدلی کل مجموعه است که تیم ما این فاکتور را بخوبی رعایت کرد. شناخت خوب و آنالیز حریفان ، تغذیه مناسب و استراحت کافی در بازیهای مجتمع که باید هر روز یک بازی انجام دهیم و استفاده ازا کثر بازیکنان بدلیل خستگی بازیکنان اصلی ازدیگر عوامل موفقیت است. در مجموع باید مثل یک کامپیوتر دقیق عمل کنیم .   

س- در پایان صحبت خاصی ندارید ؟

من سال 90 را سال درخشان باشگاه البدر میبینم و این را به تمامی هواداران البدر مژده میدهم. از اولیاء بچه ها صادقانه تشکر می کنم  که در این شرایط سخت تحصیلی با حضور فرزندشان در مسابقات موافقت کردند . از مسئولین باشگاه های پاس ، دریانوردان و هرمز بخصوص آقایان قاسمی ، مقدمی، عبدالرحمان صفا و دریا سا عی به خاطر همکاری صادقانه شان صمیمانه سپاسگذارم و  در نهایت از کلیه هواداران عزیز بخاطر حمایت تیم محبوبشان و تمام کسانی که استقبال خاطره انگیزی از بچه ها داشتند قدردانی میکنم و دستشان را به گرمی میفشارم .  

 

***

اسامی بازیکنان البدردرلیگ کشور(رفسنجان)

یونس منشی باشی-محمداحمدی زاده کنگی-الیاس کوشکی-علیرضاآزاده دل-محمدامین دریابان-ولیدبغیاز –نعیم عزیزیان-علی ابراهیمی-علی نژادباسعیدو-فوادبحری-حسین ایمنی-حسن ایمنی-ابولفضل دریاگرد- محمدامین سلمانی –محمدراغ-محمدمروت-سجادریحانپور-محمدرشیدی-کامران ذاکری-محمدزرنگاری- علی بحری-احمدبحری-پژمان نیکو-مدثرفیروزی-الیاس بحرپیما-محمدحسن دریاپیما-علی افشین ومحمدنظامی